Η συνεργασία κυπριακής εταιρείας με την Ευρωπαική Ομοσπονδία Άρσης Βαρών

Η Κύπρος μπαίνει στον αθλητικό χάρτη σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και όποιος ξέρει πως δουλεύει το σύστημα ευρωπαϊκών αθλητικών ομοσπονδιών, ειδικά σε θέματα δικτύωσης, ίσως να μπορεί να αντιληφθεί τις εξαιρετικές προοπτικές που δημιουργούνται από αυτή τη συνεργασία...

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ

Το σημερινό μου θέμα καταπιάνεται με το αθλητικό μάρκετινγκ και μια πολύ σημαντική είδηση, η οποία δυστυχώς πέρασε γενικώς απαρατήρητη. Την πληροφορήθηκα και εγώ εντελώς τυχαία, έχοντας λάβει το δελτίο τύπου που στάλθηκε από την εταιρεία Marketway Publicis, η οποία είναι κυπριακής ιδιοκτησίας και εδρεύει στη Λευκωσία.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με το δελτίο τύπου, η εταιρεία Marketway Publicis υπέγραψε συμφωνία, στις 30 Ιανουαρίου 2017, με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Άρσης Βαρών, αναλαμβάνοντας τον καθορισμό της στρατηγικής επανατοποθέτησης της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας στην αγορά, το branding καθώς και την στρατηγική του μάρκετινγκ. Ταυτόχρονα, συμφωνήθηκε επιπλέον, η ανάληψη ευθύνης από την εταιρεία να υλοποιήσει το στρατηγικό πλάνο μάρκετινγκ της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών.

CYTAVISION - Live Sports

Η συγκεκριμένη συμφωνία, αναμφίβολα αποτελεί μια μεγάλη επιτυχία στα δρώμενα του κυπριακού «επιχειρείν», αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για τον κυπριακό αθλητισμό και την ανάπτυξη του συγκεκριμένου αθλήματος στην Κύπρο. Η συμφωνία αυτή, αποτελεί «διαβατήριο» για την αντίστοιχη Κυπριακή Ομοσπονδία να αναπτύξει στενότερους δεσμούς με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία και να αξιοποιήσει έμμεσα τη συνεργασία, που δημιουργήθηκε, για ανάπτυξη του αθλήματος στη χώρα μας και ίσως προσέλκυση μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων.

Η, δε συμφωνία, ουσιαστικά αποτελεί ταυτόχρονα και πρόσκληση προς την ανώτατη αθλητική αρχή της χώρας, τον Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού, να τείνει «χείρα συνεργασίας» προς την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Άρσης Βαρών, με σκοπό την επίτευξη στρατηγικής συνεργασίας σε διοικητικό επίπεδο και όχι μόνο.

Εάν κάποιος το καλοσκεφτεί, η ιδιωτική πρωτοβουλία της Marketway Publicis είναι «λαχείο» για τον κυπριακό αθλητισμό, αρκεί να τύχει της σωστής αξιοποίησης από όλους. Ποιος αμφιβάλλει ότι η συνεργασία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί από το Υπουργείο Εμπορίου και Βιομηχανίας; Από το ΚΕΒΕ; Από τον ΚΟΤ; Από την ίδια την Πολιτεία για σκοπούς ενίσχυσης της προβολής της χώρας, του κυπριακού «επιχειρείν» και φυσικά του πολιτικού μας προβλήματος. Επιπρόσθετα από τις αθλητικές αρχές εννοείται. Η Κύπρος μπαίνει στον αθλητικό χάρτη σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και όποιος ξέρει πως δουλεύει το σύστημα ευρωπαϊκών αθλητικών ομοσπονδιών, ειδικά σε θέματα δικτύωσης, ίσως να μπορεί να αντιληφθεί τις εξαιρετικές προοπτικές που δημιουργούνται από αυτή τη συνεργασία.

Σημειώνω όμως και κάτι άλλο, εξίσου σημαντικό. Η παραχώρηση σε ιδιώτες, εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών (outsourcing), του συγκεκριμένου εμπορικού πλάνου, δείχνει ξεκάθαρα την κατανόηση εκ μέρους τους, της ανάγκης για εξειδίκευση στο χώρο και αξιοποίηση τεχνογνωσίας και εμπειρογνωμοσύνης για επίτευξη συγκεκριμένων στόχων, που ουσιαστικά ξεφεύγουν από τον τομέα εσωτερικής εξειδίκευσης της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας. Αυτός είναι ο καθρέφτης της καλής διακυβέρνησης και της σωστής αναπτυξιακής πολιτικής στον αθλητισμό. Τιμά και την εταιρεία, αλλά τιμά και την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία για την προσέγγιση της.

Η χώρα μας χρειάζεται την ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών στο αθλητικό γίγνεσθαι και ειδικά σε επίπεδο ηπειρωτικών ομοσπονδιών. Χρειάζεται την έξωθεν καλή μαρτυρία, όπως χρειάζεται τις ευκαιρίες δικτύωσης και την αξιοποίηση της για εσωτερική βελτίωση. Χρειάζεται, επιπλέον, να παραδειγματιστεί από το συγκεκριμένο μοντέλο καλής πρακτικής και να εμπιστευτεί την τεχνογνωσία και την εξειδίκευση, ως μέσο αναπτυξιακής πολιτικής και στρατηγικής.